23 Kasım 2011 Çarşamba

Birine idol olmak...hele ki o biri en özelinse....

Bu aralar terslikler yakamı bırakmadı
can sıkıntısı stres yorgunluk gerginlik yılgınlık bıkkınlık
vs vs vs
durduk yere hıçkıra hıçkıra ağladım kimileyin
kimileyin sebepsiz yere güldüm histerikçe
kırdığım oldu hiç hak etmeyenleri
yücelttiğim oldu anlamsızca tam da çatır çatır kırılmayı hak edenleri
bazen bağırdım edepsizce avaz çığlık
bazen sustum kaskatı, bir duvar gibi
onca cesaretli zannederken kendimi korktuğum oldu ölecek gibi
çekip gitmeyi istedi canım anneliğim tutmasaydı yakamdan sımsıkı
başımı ne vakit ihtiyaç duysam yaslayabilceğimi sandığım, ıslatayım diye omuz başını tereddütsüz uzatır dediğim kimileri dönüp gitti ardına bile bakmadan
derdimi söylemeye cesaret bile edemediklerimden sezip hallerimi sırtımı sıvazlayıp, bağrına basanlar oldu sımsıkı
her şeye rağmen yanımdan ayrılmayanlar, ruhumdaki yerlerini iyice sağlamlaştıranlar da oldu neyse ki
kayıplarımı çok özledim her zamankinden çok belki
kazançlarıma çok şükrettim her zamankinden çok belki
gün oldu işi gücü serdim oturdum kaldım öylece ot gibi
gün oldu üç günlük işi sığdırıp yarım güne, ip gibi yaptım koydum ortaya arı gibi
kendimi tanıyamadım bazen
abarttım bazen depresyonu
canım çok yandı bir gün.. fizikî değil, manevi acılardan, fizikîden daha beterdi
bir gün içim içime sığmaz zannettim neşelendim.. sebepsizdi
sağlık sorunları zaten uzun zamandır bizimle beraberken yeni yenileriyle bu bunalım günlere eşlik etmeyi ihmal etmedi
her ne kadar bastırıp yok etmek için elimden geleni yapmakta isem de egom gördüğü zararı kaldıramayıp içimi kanattı kimi kimi

bu süreçte
belki de hiç yapmadığımca derin ve detaylı sorguladım kendimi
sordum durdum
sen kimsin
nesin
istediğin ne
eline geçen ne
hedefin ne
niye varsın
yok olsan kim ne kaybeder
diye...

ne aklandım ne tutuklandım bu kendi kendime sorgularda
ama illa ki ayakta kaldım

sebep mi?

sebep
ne yaparsam yapayım
haklı da olsam
haksız da
her şart ve yoğunlukta
beni idolü seçen bir varlık...

hayatta en değer verdiği... en sevdiği... en vazgeçemeyeceği.. en kıymetlisi idolü bellerse bir insanı
ne yaparsa taklit etmekten zevk alırsa
bundan daha iyi gelebilecek bir şey daha olabilir mi insan ruhunun yorgun, kırgın, yılgın, bıkkın, vazgeçmiş taraflarına? bundan daha iyi ne sarar ki insanın yarasını?

kim ne kadar inkâr ederse etsin
bir insanı en tatmin eden şey
önem yüklenmesi ona...

ve bana her ortam ve yoğunlukta önem yükleyip izimden gelmekten bıkmayan bir hayat anlamım oldukça
sırtım öyle pek de kolay kolay yere gelmez galiba...


haa tüm bunları yazmak nerden mi düştü aklıma
bu akşam serviste konuşurken
bizim elinde imkânı olsa imiş artık stand-up showman mi olurdu, ünlü bir filozof mu bilemediğim
imkânsızlıklardan şoför olmuş servis şoförümüz Cemo Defne'nin resimlerinde söz ederken
"kız bu defne ne yaparsa bir anasını bir danasını yapıyor biliyo musun... ana gibi yâr olmaz işte"
deyiverince...

daldım gittim
oturdum yazdım bunları..

öyle gerçekten
-genelde- ne yaparsa
bir anasını bir danasını........


14 yorum:

Nehir İda dedi ki...

Ne zaman kendimi 'hiç' ve 'çok' arası sıkışık hissetsem ışıl ışıl bakan bir çift göz görüyorum tıpkı senin resimin altındaki gibi ve herşeye herkese her duruma katlanabilecek kadar güçlü hissediyorum.

Ateş Böceği dedi ki...

kOYMAYIN EFENDİM BUFOTOĞRAFLARI BURAYA BAK SİNİRLENİYORUM NAZAR DEĞECEK ..

ÇOK TATLISINIZ VALLA HER FIRSATTA SÖYLÜYORUM ALLAH HİÇ AYIRMASIN MAŞALLAH .

İDOL OLMA KISMINA GELİNCE NE MUTLU KIZINA Kİ İDOL OLABİLECEK BİR ANNESİ VAR .

ÖPERİM AYRICA VE ÇOK ÇOK

Yazgüneşi dedi ki...

Ebrucanım.. annelik ne güzel değil mi?
iyi ki olmuşuz...


Ateşböceğim,, sarıldım sana ben sıkı ama sımsıkıııı... anladın sen

nil dedi ki...

bir anasını bir danasını demek :) ahh benim danam da habire araba çiziyor, ağlayasım geldi :))
bazen öyle olur...en derinde bildiğimiz birşeyi aslında, dışarıdan, en yabancı bir göz görüp söyleyiverince farkına varırız, kaybedip de bulduğumuz bir şeymiş gibi hissederiz. ne güzel, böyle insanlar çok olsun etrafımızda, ve de kuzularımız her daim sıcağımızda... öpüyorum sizi analı-danalı :)

Parpali dedi ki...

Benim yerime de öp o güzel yanaklardan olur mu? Hatta o da seni öpsin yine benim yerime :)

Yazgüneşi dedi ki...

Nilim mavim, ama o bir erkekk.. araba çizecek elbette
hem o sana sarılıp uyuyor, bizim latina uykuda sarıldım mı iteliyor beni :))
biz de öpüyoruz hem seni hem üzüm gözlümü

parpalim olmaz mı, zevkle öperiz elbette birbirimizi :)

Anindayorum.com (LtfMtlr) dedi ki...

Yine böyle dolu dolu bir yazı olmuş, helal olsun :)

Yazgüneşi dedi ki...

sevindim beğenmenize.. teşekkür ederim onur duydum..

Deniz dedi ki...

Ah be canım, daldım gittim, ağladım, duygulandım, resme bayıldım... Benim miniğim de böyle her şeyin anasını danasını buluyor bu şekil... İki boncuk bulsa, bu annesi , bu yavrusu diyor.

Ben de yeni çıktım da bir sorgu döneminden, çok hissetim kelimelerini

derindenizbaligi dedi ki...

ben de öpüyorum hem anasını hem danasını =)

Yazgüneşi dedi ki...

Denizcim..
genelede orat dillerimiz var ayrı ayrı hayatlarımızda tuhafça di mi...
öperim o yavru boncuğu ben ama :))


balıkımmmmm hadi öp
ne zaman?

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

capon'u da capon annesini de severim :D iyi olun hep.

derindenizbaligi dedi ki...

hemen hemen hemen en kısa zamanda =)

Yazgüneşi dedi ki...

Baharcımm siz de heep iyi olun sarıldım sıkıca...

balıkım yaaa özledim valla ne kadar oldu görüşmeyeli 3 gün mü 4 mü?