27 Şubat 2012 Pazartesi

MÜKEMMEL EVLİLİK VAR MI?

tuhaf bir mesaj aldım bugün çok da samimi olmadığım yaşça benden küçük bir tanıdıktan
Facebook hesabımdan yazılmış bir mesaj

"Neslihan Abla yakında evleneceğim ben ama çok korkuyorum, etrafımda hemen hemen herkes boşandı ya da mutsuz hata mı yapıyorum diyor sonra senin blogunu okuyorum içim rahatlıyor
Nedir mükemmel evliliğinin sırrı söyler misin?"

diye
okudum
buruktan bir gülümseme gezindi dudaklarımda ..
mükemmel!!!!

hayatta mükemmel diye bir şey var mıydı ki?

Yazdım ki ona:

Sana zevkle kendi evliliğimden söz ederim
ama kuvvetle muhtemeldir ki söyleyeceklerim çok da senin duymayı beklediğin şeyler olmayacaktır. Öncelikle mükemmel diye bir şey yok. Bitmeyen aşk diye bir şey de yok...
En bitmez tükenmez sonu gelmez zannettiğin aşk bile bir gün bir bakıyorsun püff diye uçmuş gitmiş ellerinden...
Bitmeyen aşk yok ama bitmeyen evlilikler var evet.
Bitmeme sebepleri aslında en başında belli. Çok zıt ailelere mensup değilsen, hani eskiler der ya "davul bile dengi dengine" diye.. Ben kapımı kapatırım gerisi beni ilgilendirmez diye bir şey yok mesela... Çünkü evlendiğin kişiyi o sana çok zıt gelen aile büyütmüş oluyor, aşk bitince o yadırgadığın ailenin davranışlarının aynını yapmakta olan bir partnerle başbaşa kalıveriyorsun ve işte o zaman "tanrım ne zaman değişti bu"lar ya da "zaman geçtikçe  anasına/babasına/ablasına/abisine benzer oldu bu"lar başlıyor... Oysa o hep öyle aslında. Ailelerin hayata bakışı ve durduğu yer örtüştüğü vakit bu sorun otomatikman ortadan kalkıyor..
Benzer bir durum yaş için de söz konusu.. yaş farkı 5-6 yı geçti mi yaşanmışlıkta o ölçüde değişiyor...Örnekse; 70'lerde doğan biri 80 lerde doğan biri ile evlendiğinde misal, 80 ler model olanın ihtilal diye birşeyi yaşamışlığı olmuyor... Her 70 modelin bir araya geldiğinde illa ki konuştuğu kurşunlar uçuşurdu biz yere yatardık vs muhabbetlerinde o 80 li partner uzaktan izliyor öylece.. ya da 80 lerin çizgi filmlerinden konuşurken onlar kendi ortamında 70 model sıkıntıdan patlıyor.. Bunlar bir noktadan sonra -aşk bitince:)- tahammül edilemez hal alıyor.

Her evlilikte sıkıntı yaşanır, kavga gürültü, tamam hadi bitsin ler olur. benimkinde olmadı mı?
Olmaz mı..
Belki de başkalarının onulmaz, affedilmez, bu yenilmez yutulmaz yahu diyeceği hatalarım olmadı mı? Ya da Büü'nün
Olmaz mı..
Direkten döndüğümüz anlar...?
Oldu

peki neden yıkılıp dağılmadı bu evlilik
Defne
diyeceksin belki
hayır

çocuk evliliklerde kurtarıcı falan değil, bilakis çocuksuz evlilikler daha kalıcı... çünkü çok uçsuz bucaksız bir sorumluluk çocuk getirmek dünyaya ve yoran bir şey insanı
hazzı tartışlmaz, anlatılmaz, mutlaka yaşanası
tamam
ama evliliğe iyi gelen  bir şey mi?
değil...

dürüstlük ve güven evliliği en çok ayakta tutan
en berbat boku da yese bir taraf
ben bu boku yedim diyebiliyorsa oturup sebeplerini tartışabiliyorsanız
ve empati yapabiliyorsanız
boku yemeyen taraf özeleştiri yapıp kendi hatalarını görebiliyorsa
sonra da o bokun ardından sifonu çekip hiç sıçılmamış gibi yola devam edebiliyorsanız her kızgınlık anında ısıtıp ısıtıp sofraya getirilen kokuşmuş bir yemeğe dönüştürmüyorsanız bu mevzuu
özetle ne olursa olsun bir noktadan sonra sahip olduğunuzun kıymetini anlıyorsanız
o zaman yürüyor evlilik
Travma yaşamayan evlilik yok
bunu atlatabilen ya da atlatamayan evlilik var
"ben asla yapmam" lı bir cümle ile başlamamak da bir başka şart evliliğe
hayatta herkesin başına her zaman her şey gelebilir
bana olmaz
ben asla
dediğin her şey başına gelir
"kınadığı şey başına gelmeden ölemez hiçbir insan" derdi rahmetli babacığım nurlarda uyusun..
asla asla demeyeceksin yani...
herkesin bir gün bir boşluğa yuvarlanma ihtimali olabileceğini herkesin hata yapabileceğini önemli olanın o hatayı telafi etme çabasının içtenliği olduğunu hazmedersen yürür evlilik

kendi hobilerin, kendi arkadaşların varsa.. onlarla zaman geçirmen sorgulanmıyorsa
elbette karşılıklı
yalnız dışarı çıktığında telefonun 55 kere çalmıyorsa
yalnız başına dışarı çıktığında numarasını 55 kere tuşlamıyorsan
sen hoşlanmasan da karşındakinin hoşlandıklarına  saygılıysan ama o da hoşlanmadığın şeyi beraber yapmak konusunda zorlamıyorsa seni
ama bazen hoşlanmasanız da diş sıkmanız gereken durumların varlığının bilincindeyseniz ve bunu arıza çıkartmadan yapıyorsanız
yürür evlilik..

"mutlu aşk yoktur" der Zülfü Livaneli bir şarkısında
haklıdır..
mutluysan bir süre sonra aşk biter çünkü
"kavuşamazsın aşk olur" der ya hani Aşık Veysel
öyle işte
Saygı, sevgi, hoşgörü, dürüstlük ve merhamet yürütür evliliği..

ha bunların tamamını yaparsınız da karşılıklı yürümeyeceği tutuverir olur ya
birinizden biri bir anda bir başkasına aşık olur mesela
ve hata olarak algılamaz bakarsın bunu da
eh o zaman da yürümez evlilik

ama bir sır vereyim mi?
benim bugüne değin gördüğüm yürümeyen evliliklerin hiçbirinde bu yazdıklarım karşılıklı uygulanmamıştı...;)

çok mu zor?
eh
evliliğin kolay bir kurum olduğunu kim söyledi ki?

o zaman neden mi evleniyoruz..
çünkü bir erkek ve bir dişi yaratılmışız
birbirimize eş olalım diye
çünkü belli bir zamandan sonra yalnızlık çok acıtır, aile, kardeş arkadaş arkasını döner evine gider
varsa sana kala kala EŞ kalır
çünkü eşsiz mükemmelikte bir evlilik yaşamadıkları halde (bütün evli çiftler gibi)
sabaha karşı 3 te  kalan son gücüyle BABAM ANNEMin eline uzatıp sımsıkı tutarken son nefesini verdi...
çünkü o yatakta insanın yanında EŞinden başka kimse olmazdı...."

ÇOK EDEBİYAT YAPIP ÇOCUĞUN GÖZÜNÜ KORKUTTUM BELKİ
AMA EVLENMEYİ DÜŞÜNEN ÇİFTLERE HİÇ KİMSE ANLATMAZ BUNLARI
AÇIK YÜREKLİLİKLE SORDU
AÇIK YÜREKLİLİKLE ANLATTIM

BUNCA ÖZEL BİR MESAJI BLOG DA NEDEN PAYLAŞTIM PEKİ?
Dİ Mİ?
PAYLAŞTIM ÇÜNKÜ
BURADA HEP MUTLU ANLARIMI YAZIYORUM KONU EVLİLİĞİMSE
TRAVMALARIMIZI, SORUNLARIMIZI KAVGALARIMIZI HİÇ PAYLAŞMADIM
BU OLMADIKLARI ANLAMINA GELMİYOR TABİ...

AMA PAYLAŞMIYORUM
ÇÜNKÜ BEN EVLENİRKEN ANNECİĞİM:

"BAK BU DEDİĞİM KULAĞINA KÜPE OLSUN, KOL KIRILIR YEN İÇİNDE; NE YAŞARSAN KOCANLA EVİNDE YAŞA DIŞARI SORUNUNU TAŞIMA, SİZ İYİ OLURSUNUZ İKİ GÜNE KARI KOCA AMA BİZLER, ARKADAŞLARIN UNUTAMAZ KİNLENİRİZ İÇTEN İÇE, HEP İYİ TARAFINI GÖR ONU ANLAT, KORKMA NAZAR FALAN DEĞMEZ, İYİLİK KONUŞTUKÇA ARTAR"

DEMİŞTİ
HİÇ UNUTMADIM
HEP ÖYLE YAPTIM...

ŞİMDİ BU GENCECİK GELİN ADAYINA YAZDIKLARIMI DA
MÜKEMMEL EVLİLİK YAŞADIĞIMI SANAN VARSA
YA DA YAZDKLARIMI SHOW YAPMAK İÇİN YAZDIĞIMI DÜŞÜNEN
HİÇ DE ÖYLE OLMADIĞINI ANLASIN
DİYE PAYLAŞTIM...

ÇOK DA ÖNEMLİ DEĞİL ASLINDA İNSAN KENDİNİ BİLDİKTEN SONRA YA
İÇİMDEN ÖYLESİ GELDİ DİYELİM....

ŞÖYLESİ BİR AN HER SIKINTIYA
HER ZORLUĞA
SONUNA KADAR DEĞER YEMİN EDERİM...



BEN 11 AĞUSTOS 2001 DE ATTIĞIM O İMZADAN NE OLURSA OLSUN BİR AN BİLE PİŞMANLIK DUYMADIM
BÜÜ DE DUYMADI EMİNİM...


GERİSİ TEFERRUAT O ZAMAN SAYIN OKUR
ARZ EDERİM......


23 yorum:

İÇİMDEN GELDİGİ GİBİ~~~ dedi ki...

İnanılmaz keyif aldım okurken Neslihancım,ek yapma gereği duymuyorum duygularıma tercüman olmuş bu yazı.

Yazgüneşi dedi ki...

teşekkürler canım :))

Niyobe dedi ki...

ne kadar içten bir yazı, teşekkürler.

kitap eylemcisi dedi ki...

çok güzel ve doğru yorumlamışsınız ,

Yazgüneşi dedi ki...

Sevgili Niyobe ve Sevgili Kitap eylemcisi
beğenmenize çok sevindim esas ben teşekkür ederim

shirin serkan dedi ki...

Muhteşem yazmışsınız. evliliği çok güzel özetlemişsiniz. anneniz de gerçekten çok güzel öğütte bulunmuş size.. abartmıyorum bir bilge insanın sözlerini okumuş gibi oldum. size soran çok doğru kişiye sormuş bence.. keşke bu yazınızı evlilik yolunda olan tüm erkekler kadınlar okusa. çok yararlı olacağına inanıyorum..

guzellerguzelinergiz dedi ki...

Saygı, sevgi, hoşgörü, dürüstlük ve merhamet yürütür evliliği..

evlıyım bır cocugum var ve aynı senın de dedıgın gıbı su 4 unsur hayatında varsa evlılıkte devam edebılıyor.benım esım dıyalız hastası ve ılk rahatsızlıgını ogrendıgımızde annesı bana helal olsun oglumu bırakmadın dedı ben senı hasta olunca bosanırsın sanmıstım deyıp benı cok ıncıtmıstı ama ben bır soz verdım dedım hastalıkta saglıkta bunu laf olsun dıye soylemedım ben...
bu nedenle dıyorum kı sozlerınızın arkasında durun yenı evlenecek arkadaslar...

Yazgüneşi dedi ki...

Teşekkürler sevgili Serkan,
umarım soran arkadaşıma faydam olmuştur

snneme gelince
benim annem diye demiyorum gerçekten de ama
cidden bilgece sözleri pek çoktur....

Yazgüneşi dedi ki...

sevgili Nergiz
tamamen haklısın
nasıl bir mantık o ya hastalanınca bırakıp gitmek..
vicdan işi midir yani...

ohooo öyle bir durumda benim geçirdiğim göz travmaları operasyonları vs. vs. sonrasında Büü nünn çoktan ardına bakmadan kaçmış olması gerekirdi...

Guzunkizi dedi ki...

O kadar güzel o kadar umut dolu yazmışsınız ki gözlerim dolu dolu okudum.Ama üzüntü hayal kırıklığı değil ,her şeyiyle dosdoğru yazdığınız için,umut dolu olduğu için.Şanslısınız -ki dilerim hep böyle devam eder-sizle aynı hisleri paylaşan biriylesiniz.Umarım o şans ,o soruyu sorana da benim gibi hala umut var mı diye bekleyenlere de en kısa zamanda uğrar.Tesekkürler paylaştığınız için..

Yazgüneşi dedi ki...

Umut her zaman var
olmalı
sevgili güzün kız..
hep olmalı
çünkü
"yaşam biter umut bitince...."
hep umut et sen
iste
olsun
hiç vazgeçme

Deniz dedi ki...

seni seviyorum yaaaa
kalemine sağlık

Yazgüneşi dedi ki...

Denizcim...
Ben de seni seviyorummm :))))))

girlythings dedi ki...

Bu güzel ailenin her daim beraber ve mutlu olmasını dilerim...
bu yazı öyle iyi geldi ki çok teşekkürler, yüreğine sağlık!

Yazgüneşi dedi ki...

girlythings...
iyi dilekler için teşekkürler
ve gerçekten iyi geldi madem çok çok sevindim ben....

ada dedi ki...

siz çok mutlu olun. defne de bu mutluluk balonu içinde neşe saçsın etrafa. kendini bilen insanlar hayattan zevk almasını, hayatındakilerin kıymetini bilir.
çok hoşuma gitti okuduklarım.
siz çok mutlu olun. mutluluğunuz iyiliğiniz artsın yaşandıkça

Yazgüneşi dedi ki...

sevgili Ada harika dileklerin için çok çok teşekkürler.. sen de çok mutlu ol dilerim

Adsız dedi ki...

neslihan ablacım teşekkür ederim
aklım karışmadı diyemem ama öğütlerini de aklıma yazdım..

soruyu soran gelin adayı:)

Yazgüneşi dedi ki...

:)) aklını hayli karıştırdım galiba...
sorduğuna pişman olmadın işşalla

absalom dedi ki...

ama ness ağlarım diyorum bak...

Yazgüneşi dedi ki...

ağlama diyorum yahuuuu

absalom dedi ki...

ness selam...
benim blökta sağ köşede birşeyler var...
müsade edersen bu linki orada vermek istiyorum.

çok etkilendim.
neredeyse hergün okuyorum.

e evlenecek olan eş dost...
evli olup sorunları olan eş dost okusun.

ben bu kadar güzel anlatmak isterdim.

müsaade var mıdır?

Yazgüneşi dedi ki...

Elbette müsade var sevgili Absalom onur duyarım :)