16 Temmuz 2012 Pazartesi

kayıp zamanın izinde bir kadın....

"deniz görntüsüyle dalga seslerinin güzelliğinden emin olamayan insanlar da, ancak bu zevkleri tatmalarına imkan veren otel odasına günde yüz frank ödedikleri zaman deniz ve dalgaların güzel olduğuna ve menfaatten uzak zevklerinin üstünlüğüne inanırlar"

demiş
Proust-- kayıp zamanın izinde serisinin swann'ları tarafı cildinde..

ne güzel demiş
şükür ki kayıp zamanın izini sürerken Bodrum'da
Proust'un söz ettiği o tiplerden değildim..
hiç olmamıştım
ve asla olmayacağım zaten :)....

fotoğraf: neslihan karayakaylar tamyaman (i-phone)

4 yorum:

Şahin Şirin ERDEM dedi ki...

harika söylemiş Proust..
doğanın güzelliklerini görmek hissetmek için lüks mekanlara gitmeye gerek yok gerçekten..

Yazgüneşi dedi ki...

pek severim Proust'u..
kayıp zamanın izini sürmeyi..

ve kesinlikle haklısın :)

Şahin Şirin ERDEM dedi ki...

okuyamadım Proustu. proust projesi diye bi kitap vardı kitaplıkta. başka yazarların izlenimleri..bi zaman onu okumuştum. sarmamıştı..
kayıp zamanın izinde yi alayım dedim.. 1-2 cilt sanıyordum. karşıma bir sürü 6-7 ciltmiydi hatırlamıyorum kitaptan oluşan bir set çıkınca korktum. vazgeçtim .:))

Yazgüneşi dedi ki...

Dili ağır hayli ve kurgu çok aheste ilerliyor Proust'ta
Ben de tamamını okuyamadım henüz..
okumaktayım..
7 ciltten oluşuyor kayıp zamanın izinde
-swanların tarafı
-çiçek açmış genç kızların gölgesinde
-guarmentes tarafı
-sodom ve gomorra
-mahpus
-albertine kayıp
-yakalanan zaman

bir gün tamamını okumuyup bitirmiş olarak çıkacağım karşınıza
ve işte o aman -belki- "fotoğrafçı" diyebileceğim kendime
çünkü bence kayıp zamanın izini sürüp onu yakalayamamış birisine fotoğrafçı denmez
en azından bence :))

zaman zaman alıntı paylaşırım böyle
okumak gözünde büyüyor madem en azından fikrin olur ne dersin?
:)