8 Mart 2013 Cuma

Kutlamıyorum ben Kadın Günü...

8 Mart 2009'da yayımlamış olduğum yazımı yeniden yayımlıyorum..
Hala aynı fikirdeyim
Bu yazıyı ilk yazdığımda bu kdın günü değil emekçi kadınların günü falan filan polemikleri olmuştu
ben de demiştim ki
emek emektir; kadını erkeği yoktur Emeğin kutlandığı gün de 1 Mayıs'tır...
Yazımın sonuna gelindiğinde aynı polemiğin oluşacağını tahminden yola çıkarak baştan bu fikrimi de beyan edeyim istedim..




8.3.2009
Ben özel günleri severim...

Herkesin kıl kaptığı 14 Şubat'a bile bayılırım da

şu 8 Mart'ı sevemedim gitti

kadın günü münü kutlamıyorum ben
gurur duyuyorum ben kadınlığımla
hep de duyacağım
9 ay içimde büyütüp, ortaya çıkardığım CAPON BALIĞIMA BAKTIKÇA DA ARTACAK GURURUM
OHHH İYİ Kİ DE KADINIM :)
lakin

Her toplumda -en medenisinde bile- ezilmeye mahkum ediliyor kadın sanki bir vesileyle

kadın-erkek diye ayırıp da insanlığı

kutuplaşma olayını sevemedim işte

mesela bir erkekler günü olsa bu kadar da takmayacağım 8 Mart'a

ama erkeklerin kutlayacak bir günü yokken

-kendilerine bu konudan söz etsek eminim kasıla kasıla "ihtiyacımız yok ki" derler, en azından büyük kısmı-

kadınların niye var ki?

işte bu noktada başlıyor insan olarak değil de

kadın ve erkek olarak sınıflandırmak toplumu

insanoğlu iki çeşit yaratılmış işte

bir kadın-bir erkek

kadın olmadı mı erkeğin

erkek olmadı mı kadının bir anlamı var mı?

çok mu ütopik bir talep olurdu acaba

deseydim ki:

8 Mart'ta kadınlar günü değil de

insanlık günü kutlansaydı mesela?

kadın-erkek elele insalığı bir adım daha ileriye götürmeye

her toplumda herkesin insanca yaşaması için çabalamaya yönelik birşeyler yapsaydılar mesela

çok ütopik dimi

ne yazık


oysa kadınsız erkeğin

erkeksiz kadının

ne manası var ki şu kavanoz dipli dünyada...........

desem ki
hadi kadın erkek elele insanca yaşamaya........

3 yorum:

Şahin Şirin ERDEM dedi ki...

valla harika yazmışsın.. :)
aynı düşüncedeyim..
bana da anlamsız yapay ve zorlama gibi geliyor..

annesiningülü dedi ki...

haklısın!

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Türkiye'de kadın günü kutlamak,dediğin gibi hiç inandırıcılığı yok Neslihancım.