7 Temmuz 2010 Çarşamba

Yaşayamıyorum bu boşlukta adam...

Senden gidiyorum dedim, sana olan aşkımı terk ettim ya; ben nasıl eksildim adam bilsen...
Ne kocamanmışsın sen...
Yüreğimde bıraktığın boşluğu bir görsen...
Ne çok sevmişim seni be adam ne çok
Yüreğim taşıyamaz bu kadarını derdim eğer en başından ona yükleyeceklerimi görsem
Hani bende de ne mangal yürek varmış laf aramızda; nasıl da yüklenmiş, nasıl da taşımış gık çıkartmadan.

Ama şimdi oluşan boşluğu ne yapsam dolduramıyorum adam...
Seni düşlemekten geceler boyu, tenini tenimde hayal etmekten kaçan uykularımı uyuyayım diyorum, öyle boş ki içim, yumamıyorum gözlerimi bile...

aklımı alamadığımda senden kelimeler anca göz önümde dans ediyor, tek kelime anlamıyorum diye okuyamayıp biriktirdiğim kitaplar... Herbirini deniyorum ya nafile... Boşluk müsaade etmiyor işte bu kez de...

İzleyim istiyorum kaçırdığım filmleri, sahneler boşlukta siliniyor

Arayayım,buluşayım ihmal ettiğim dostlarımla istiyorum, telefonların çevir sesi boşluğumda eriyip gidiyor...

Çok kocaman bir boşluk var içimde adam, çok kocaman...

Ne koysam dolmuyor, kaybolup gidiyor bu boşluğun girdabında

Şiir yazsam kelimeler soluyor, şarkı söylesem melodi siliniyor...

Bu kocaman boşluk her şeyi yutuyor...

Doldurmuyor hiçbir şey boşluğunu adam doldurmuyor...

Ne çok sevmişim adam seni
Ne çok...

İşte gör bak "gidiyorum" demekle; tası tarağı toplayıp çekip gitmekle olmuyor... İçinde koskocaman bir boşluk kalıyor...
Hani boşlukta öyle böyle bir şey değil ki be adam
Sonu olmayan uçurum gibi
Dipsiz bir kuyu gibi
Hani kapıp koyuversem kendimi yüreğimde oluşan boşluğa ebediyete değin düşeceğim de bir sona varamayacağım sanki...

Zihnim düşsüzlüklere gebe senden gideliberi. Bekliyorum doğum anını ... Hani doğursam düşsüzlüklerimi; işte onlar doldurur ancak içimde açtığın boşluğu
Hale bak be adam ne ironi!
Düşsüzlükle doldurmak boşluğumu...

Bir de sevgisizlik en güzel ilaç bana biliyorum
Biliyorum ya adam
Ben nasıl öğretirim bu yüreğe sevgisizliği?
Sevgisiz beslenemem ki ben adam, beslenemem
Dirhem dirhem ölürüm doğurduğum düşdüzlüklerimi sevgisizliğimle emzirirken...

Ben senden gideliberi ben değilim inan be adam... Ne çok sevmişim meğer, bu kadarını kendim bile tam anlamlandıramadan...

Yok yok olmuyor adam
Ne yazsam ne söylesem yetersiz kalıyor... Kısır kelime bilgim içimdeki boşluğu anlatacak sözcükleri dölleyip büyütüp doğuramıyor... Muhtacım işte harflerin doğurganlığını esirgeyip de ses vermedikleri kelimelere...
Kıvranıp duruyorum senden gideliberi adam, bu boşluğun tasvirini en azından kendi kendime betimleyebileyim diye... Lakin nafile...

Oysa ben senden giderken sokakların hafızasına bırakıvermiştim seni adam... Bir sabah çöpçünün süpürgesine takılıp silinecektin Erkin Koray şarkısında dediği gibi bıraktığım kaldırımlardan
O da olmadı yağan yağmurla akıp gidecektin ızgaralardan şehrin kanalizasyonuna...

Ne kadarlık olacaktı ki bir sokağın hafızası adam ne kadar?

Seni sokağın hafızasına terk ederken ne bilirdim sokak lambasının direği misali dikilip kalacağını içimde uçsuz bucaksız... Ne bilirdim puslu sisli bir boşluk yaratacağını yaydığın ışıkla be adam ne bilirdim...

ben bilmeden, anlamadan ne kadar da sen dolmuşum be adam. Benlikten, bencillikten çıkmış çoktan da benliğim sen olmuşum, sencil olmuşum meğerse... Bir benliğe sahip olamadığım gibi bir senliğe muhtaç olmuşum....

Senden gideliberi ne çok eksildim bilsen adam... Ne çok eksildim...

Nasıl canım yanıyor, nasıl acıyor boşluğunda boğulan yüreğim, ince ince kağıt kesiği sızılar var her yerinde.. Iğıl ığıl sızıyor heryerim kan revan....
Gidene kadar sanıyordum be adam; bir gittim mi...
Acırım, sızlarım, kanarım... Sonrası...
Sonrası zaman diyordum
Her derde deva zaman
Ama yok işte zamanında devası
Tersine azdırdıkça azdırıyor kağıt kesiği yaralarımı...
Biriktikçe içimde sensizlik zamanı
Daha da eksiliyorum adam
daha da
daha da...

Hani eksik yaşamakta en kötüsü be adam...
en kötüsü
Ya tam olmalı bir insan, tamıtamına bütün olmalı
Ya hiç olmamalı
Yaşanmıyor böyle eksik eksik, yaşanmıyor işte adam...
Lakin öyle ha deyince de ölünmüyor ki...

Ben gittim evet ben bittim doğru ya...
ama
geri istiyorum şimdi sana olan sevgimi

Sen sevmesen de olur -ki hiç sevmedin zaten SORGULAMIYORUM...
Sevgini başka yüreklere versen de olur -ki veriyorsun zaten, BİLİYORUM...
Yüreğini başka sevgilerle doldursan da olur-ki dolduruyorsun zaten, SEZİYORUM

ama ben bu boşlukla yaşayamıyorum be adam
yaşayamıyorum
lakin ölemiyorum da işte kendi kendime
ölemiyorum

Ya sevmeliyim yine seni

Ya gel çek fişimi adam
Çek fişimi.....

Hiç yorum yok: