11 Mart 2012 Pazar

Outdoor ana-kız...

Doğuştan dejeneratif miyopi hastasıyım ben.. çoğunuz biliyor zaten..
ve yazık ki bu genetik kusurumu biriciğime de aktardım.. keşke evlat dünyaya getirirken kullanmayı istediği geni seçebilse insan..
ama olamıyor işte...
ve bazı insanlar ben gibi hayatta taşınması en ağır vicdan azabını sürüye sürüye peşi sıra yaşamak zorunda kalıyor :(

yıllık kontrolü vardı Defne nin dün.. O da alıştı artık.. İlk gidişleri ciddi travma oluyordu. Sikloplejin diye boktan bir damla ile gözbebği büyütülüp retinaya bakılır bu muayenelerde
o damla da zehir gibi yakar adamın gözünü
bebekken gitiğinde ağlamıştı, ki aşı olurken dahi ağlamışlığı olmamıştır hiç, canı tatlı değildir hiç kızımın
neyse
artık sessizce razı oluyor kaderine Cumhur absinin muayenehanesinde..
Prof. Dr. Cumhur Şener..
belirteyim bu ismi, çocuğunun gözünü kontrol ettirmek isteyen var ise bu ismi tek geçerim, tek geçilmesini şiddetle tavsiye ederim.

ben  bu kontroller öncesi berbat hissederim her yıl, hatta randevu bile alamam büü ye arattırıp aldırırm. bir nevi göz doktoru fobisi bendeki
son 3 gece zerre uyumadan geçince cuma gecesi sabaha karşı sızmışım cumartesi sabahı 11 i buldu kalkmam..

muayene sonucu kısmen idare eder kısmen kötü
idare eden kısmı sol gözde ilerleme olmamış olması
kötü kısım sağ gözdeki ilerleme..

çeşitli öğütler verdi cumhur abisi defneye

özetle durum şu:
türk eğitim sistemine uygun bir çocuk değilmiş kızım (bundan hiç bir zaman şüphe etmedim gerçi de başka açıları da düşününce.. nessse)
kurs dershane çocuğu olmayacak, her gün en az 1-2 saat ufka bakarak outdoor aktivite öneriliyormuş yüksek miyopisi olan çocuklarda ilerlemeyi frenlemek için
çok aydınlıkta okuyup yazacak ders çalışacak, loş ışık olmayacak, kitabın defterin üstüne yatmayacak yazar çizer okurken
tv ve bilgisayardan olabildiğince uzak duracak

gibi önlemler işte..

Biz de anne kız dedik ki madem öyle.. sokakların ana kızı oluruz
bir frizbi edindik bugün kendimize..
oynadık deli deli
capon bilmiyordu oynamayı.. başlarda kastırdı azıcık atamadı tutamadı





























akabinde kısa zamanda kolayca öğrendi tabi
ve başarmanın dayanılmaz hafifliği :)

sonra yürüyüş yaptık bir güzel... her yer hala çatır buz yalnız.. bu kış ne zaman gidecek meraktayım, göletler falan donuk hala çözünememiş zavallılar donakalmışlar ööölece...

açık havada olmak hiç de fena değil yani..

ben diyorum ki alayım ben bu kızı okuldan vereyim canonu eline çeksin dursun, sonra da national geografic fotocusu falan olsun gezsin dağ bayır..


nasıl fikir
amaaaan fizik kimya matematik öğrenecek de ne olacak
ben mühendis oldum da ne oldu madalya mı taktılar, mesleğimi bile yapamıyorum yahu bu ülkede... peeehhhh

ama işte okuma virüsü girdi bir kere kızın kanına çıkar mı?
çıkmaz
onca yorgunluğun üstüne güzel bir yemek sonrasının ödülü ne oldu defnoşa
d&r da okuma keyfi

e ama olsun artık o kadar da...

13 yorum:

sokak dedi ki...

Defnoş ne olur bilmem. Mühendis, mimar, fotoğrafçı, ya da sevdiği istediği neyse...Ama mutlu olsun be yaw.

Göz konusunda kendine yüklenmesen...

Yazgüneşi dedi ki...

haklısın be canım dostum
mutlu olsun yahuu..
gerisi fasarya

yüklenmemeyi bir becersem... kendimi bi affedebilsem ....

mon clementier dedi ki...

benimde kucuk kizimin bir gozu tembel
oda genetik
ve amelyat olacak korkudan sirasinin ne zaman gelecegini soramiyorum bile
cok cok gecmis olsun

Yazgüneşi dedi ki...

çok geçmiş olsun canım. bir an önce olup bitsin de kurtulsun inşallah sağlıkla minik prenses

derindenizbaligi dedi ki...

Türkiye'deki eğitim sistemi baştan aşağı yanlış zaten. Çocuklar yarış atı gibi, o sınav senin bu sınav benim koşturup duruyorlar. Çocukluklarını yaşayamıyorlar. Sokak oyunu nedir bilmiyorlar. Tüm zamanları ya bilgisayar ekranı karşısında ya da TV ekranı karşısında geçiyor. Biz çocukken sokaktan eve girmek istemezdik. Annelerimizle kaç kere papaz olmuşuzdur "akşam ezanından sonra eve girdiğimiz için" =)
Canım benim, her şerde bir hayır vardır derler ya, bu göz rahatsızlığı sayesinde Capon çocukluğunu çocuk gibi yaşayabilecek =)

Yazgüneşi dedi ki...

değil mi ya bitanesi
vardır her şerde bir hayır..

gezdirelim bol bol benim caponu o zaman
bize de bahane lazımken hazır :)

derindenizbaligi dedi ki...

yok canıııııımm. kendimiz için değil valla, capon için. biz aslında hiç sevmeyiz ki gezmeyi =P

Yazgüneşi dedi ki...

heeeeç
deee mi ya :)

suvebeyaz dedi ki...

Yazgüneşi:))

harika bi fikir, mühendis mimar olcak da nolcak, ohh mis gibi iş bulmuşsun bence capona:)

çok tatlı maşallahh ya, öperim miniği:)


mon clementier;

göz tembelliği konusunda Dünya Göz'de bir program var, ameliyata gerek olmadan ilerleme sağlanabiliyormuş, bi bak istersen.

crazywomanrosemary dedi ki...

O NEASIL BİR GÜZELLİK!Biliyor musun en güzel yaşlarda kalıcı oluyor çektiğin her fotoyla bu yaşı..:))öpüyorum onu kokucuklu..:))

Deniz dedi ki...

valla süper fikir, national geographic yani

Yazgüneşi dedi ki...

su ve beyazcım sağol canım benim öperim kocamannn
zaten caponda ne olacan diye sorulunca fotoğrafçı diyor direk:)

crazy cimm teşekkürler canım benim bende öptüm misss mis

denizcim değil mi ya
ohh gezerr bolca
ve hatta ben de takılırım bakarsın kuyruğuna ;)

Adsız dedi ki...

Dedesi yaşındaki doktora abi mi diyor:)))?
Defne komik
idil