6 Mart 2017 Pazartesi

çelınç'ta 17. gün (17. Annenden ve babandan ne öğrendin?)

Çelıncın ağır topu bu soru bence..
ohooo gerçekten layıkıyla yanıtlamaya kalkışılsa sayfalar sürer yazması anlatması...

ANNENDEN VE BABANDAN NE ÖĞRENDİN?

Beni ben yapan ne varsa onlardan öğrendim ben.. Her evlada kendi ailesi şahane gelir elbette ama benimkiler gerçekten şahane :)

dürüst olmayı
saygıyı
sevgiyi
hırsızlığın, hak yemenin ne denli kötü bir şey olduğunu
hayat ne kadar sarsarsa sarssın yaşıyorsak ayakta kalabilmek gerektiğini
insanların canını fiziken ya da ruhen yakmamak gerektiğini
kitap okuma sevgisini
bilgi olmadan fikir olamayacağını
tasarruflu olmayı,
doğayı sevip korumayı
hayvan sevgisini, aç-susuz hayvanları besleyip sularını eksik etmemeyi
sanata değer vermeyi
insan ayırt etmemeyi, hiç kimseyi hor görmemeyi
sorumluluk sahibi olmayı
sorumluluğunu aldığım işi adaamakıllı yapmayı, baştan savmamayı
insanlara zarar verecek dedikodular yapmamayı
ispiyonculuğun berbat bir şey olduğunu

daha bu ve buna benzer yığınla iyi şeyi onlardan öğrendim ben..

annemden ek olarak daha başka şeyler de öğrendim

en mühimi, nasıl iyi bir anne olunması gerektiğini; hiç bir zaman onun kadar iyi bir anne olamasam da annişim şahane bir rol modeldi bu konuda

ayrıca

örgü örmeyi, dikiş dikmeyi, nakış işlemeyi
yemek, ütü, temizlik vs gibi bütün ev işlerini
evlilik hayatında kocamla tartışsak bile kimseye anlatmadan sorunu ev içinde çözmeyi
bana zarar veren insanlara verilecek en iyi cezanın onları tamamen yok saymak olduğunu
dünyanın en müthiş ağrı kesicisinin anne öpücüğü olduğunu
annelerin her zaman evlatlarının içinden geçenleri sezebildiğini..

...
..
.

yaz yaz bitmez ki...

Huzurla uyusun canım babam
daha çoook uzun yıllar sağlıklı yaşasın canım annem..

beni var eden
sonrasında hayatıma anlam katan iki şahane insan..
canımın parçaları...






2 yorum:

Lale Demirturk dedi ki...

Bu harika bir paylasim olmus, kendi anne babami hatirlatti. Tebrikler, daha nicelerini bekliyoruz, o duyarli kaleminizden. Sevgiler. Lale Demirturk

Yazgüneşi dedi ki...

Sevgili Lale Hocam,
çok teşekkür ederim..
sevgilerimle