23 Kasım 2010 Salı

Sarmaşıklığa Özlem...

"Faili meçhul acılara kurban gitmek üzereyim adam"
dedi kadın
"Elleme, sana da bulaşmasın zehirim... elleme, sessiz ol, kendi kendime öleyim..."

Hafiften gülümsedi
"Yaşamın"
dedi adam
"Yaşamın vadesi vardır kadın...
Öyle sırf sen istedin, sırf acıdın, sırf kanadın diye ölemezsin ki..."

Kadın daldı
verecek yanıt bulamadı
Adam haklıydı...

Adam sessiz
Adam sakin
oturuyordu...

suskunluk asır gibi geldi kadına
konuşmalıydı...
hırsla girdi lafa
dişlerini sıka sıka

"Asırlar boyu susabilir misin sen böyle be adam"
dedi
"susabilir misin tek kelime etmeden...
böyle susarsak ebediyen
nasıl tanırız ki birbirimizi
nasıl severiz
nasıl sevişiriz bilmeden diğerini..."

söylenip dururken kadın

usulca açıp avucunu uzattı elini adam...

"Hadi"
dedi
"Hadi sakin ol, hadi ver bana...
Bırak ne kadar hoyratlığın varsa avucuma..."

susakaldı kadın birden
öylece

sonra yavaşça uzatıp bırakıverdi yaralı bir kuş gibi elini adamın ona uzanan avucuna..
eğerek başını gözpınarlarında beliren birer damlayı saklamak adına....
"Ben"
dedi
"Ben hep dimdik durdum ayakta...Onlarca insan içinde, tıkış tıkış kalabalıklarda dahi yalnızdım... Onca gürültü içinde sessizdim...
Yalnızdım , sessizdim ya; kimseyle de yoktu bir dalaşım... Herkesle hep barışık yaşadım...
Şairin dediğince
- Bir ağaç gibi tek ve hür ve bir orman gibi kardeşçesine-
evet adam
ben
ben hep böyle yaşadım işte...

ama.."

"Ama" dedi kaldı kadın...

Bekledi adam, çıt çıkartmadan bekledi
beklerken avucunda sıktı sadece kadının heyecandan titreyen bembeyaz bir güvercin yavrusuna benzeyen elini...

yine asır gibi geldi bu bekleyiş kadına..
başladı yeniden kelimeleri usul usul sıralamaya...

"Ama artık yaslanacağım bir ağacım olsun istiyorum adam... yanı başımda olsun istiyorum
artık
ben ağaç olmak
tek
ve
hür yaşamak istemiyorum...
varsın kardeşim olmasın orman... aldırmıyorum..
ben sarmaşık olmak istiyorum be adam artık
dimdik ve güçlü bir ağaca dolanmak istiyorum...
güçsüz olayım
o ağaç olmadan bir hiç olayım...
o ağaç versin can suyumu istiyorum...
yalnızlığımda boğuluyorum adam..
sessizliğimde tükeniyorum..
uzat elini çek gömüldüğüm yalnızlıktan...
konuş adam konuş konuş konuş sil tüketen sessizliği kafamdan....
kurtar beni adam
baksana
resmen
faili meçhul acılara
kurban gidiyorum..."

ve elini kurtarıp adamın avucundan
düşürüp kollarını iki yanına
ve eğip zaten eğik duran başını iyiden iyiye aşağıya
susakaldı kadın
öylece

ve adam
kalkıp ayağa
yaklaşıp
sımsıkı sarıldı omuzlarından kadına
sıktı var gücüyle

ve
başladı konuşmaya
susmamacasına....




Dipteki Not:
Fotoğrafımda modellik yapan Sevgili Dostum Olga'ya sonsuz sevgi ve teşekkürle

10 yorum:

Elif Gizem dedi ki...

Nasıl da yoruyor güçlü olmak bazen. Hatta güçlü durmak karşımızdakinin yükünü hafifletiyor sanıyoruz ama bazen onları da gücümüzle yoruyoruz. Bizim kaskatı kesilmişliklerimizden yoruluyorlar. Bir gün bir adam bana demişti ki: Güç gösterilerinden sıkıldım Elif. Ben artık sadece sevdiğim kadınla uyanmak istiyorum... Haklıydı belki de...Ama ben de aşık olduğu şey, tam da o yanımdı... Erkekler sevgilileri olacak kadınların her zaman güçsüz olmasını tercih ediyorlar. Çünkü kendi güçlerinin farkına ancak öyle varıyorlar. En azından ben öyle düşünüyorum. Güçlü kadınlara aşık olurlar ama yanlarında hep daha zayıf kadınları taşırlar...

derindenizbaligi dedi ki...

Harika olmuş Nes. Fotoğraf da öyle. Son derece etkileyici.

nil dedi ki...

hani sevdiğin biri ne yapsa beğenirsin ya elinde olmadan ...

bu o kategoriden değil nes'cim. ne çok şey buldum kendi gel-gitlerimden. çok teşekkür ederim, harika bir yazı.

"anlatma isteğin hiç bitmesin ki ben de keyifle okuyabileyim" dediğimde bu yazıyı görmemiştim henüz. hani böyle söylediğin sözleri haklı çıkarır yaşam, onun kıvancını yaşadım.

beynin, yüreğin, kalemin susmasın, yazsın yazsın yazsın...

Yazgüneşi dedi ki...

Elifciğim katılıyorum
son derece haklıs olduğunu düşünüyorum...
zaten bu denemedeki kadın da işte o güçlü kadınlardan aşık olunup yalnız bırakılan
oysa birinin yanında olmayı istiyor artık
ona sebep vazgeçiyor dimdik ayakta durmalarından
sarmaşıklığa razı
agaç yok olursa bitgün yerlerde sürünecek biliyor..
ama yine dolanmak istiyor o ağaca var gücüyle..
beni anlayan birilerini olması...
huzur verici biliyor musun...

Ayşecanım
çoooook teşekkür ederim... Çok tatlısın..
gene :)
okuyup anlıyor olman beni
çok özel
gerçekten


sevgiyle ikinize de )))))))

Yazgüneşi dedi ki...

Nil'ciğim
inan gözlerim doldu okurken
vall bak...
çok teşekkür ederim gerçekten, yürekten...

hayatım boyu "anlaşılamamk" oldu hep derdim...
ve yaş 40 a vurduğu sıralarda
beni anlayanlarla bir araya gelebilmiş olmak..
tarifsiz bir heyecan
ve huzur
ve
zevk
veriyor bana

iyi ki varsınız
hepiniz...
harikasınız yaaaaaaa

ayşegül dedi ki...

oysa nedir ki istediği kadının? uzatsa elini adam,ben yanındayım bırak yüklerini geride dese.. yaslasa kadın başını omuzuna,yanında güvendeyim dese.. fazlası değildir istediği kadının.

harika bir anlatım.tebrik ederim.
sevgilerimle:)

Yazgüneşi dedi ki...

yok değil fazlası
işte o adar talebi
bir omuz...

teşekkürler
çok sevindim beğenmenize
sevgiyle

Elif Gizem dedi ki...

mimlendin :)

olga dedi ki...

Benim için bir keyifti Nescim :)

Yazı ve fotoğraf çok iyi örtüşmüş harika olmuş...

Yazgüneşi dedi ki...

Elifcanım
çoook tatlısın
teşekkür ederim
en kısa zamanda yanıtlayacağım...

Olgacan öpppptümmmmmm
kocaman
emeğine sağlık ;)