1 Eylül 2011 Perşembe

hayır hiç yadırgamıyorum


hayır hiç yadırgamıyorum

niye yadırgayacakmışım hem

sen bana inanırsın temmuzun ortalarıydı

aldanacak bir şey yoktu, olmadı

gel demek neyse, su içmek neyse

geldimse, bir bardak suyu içtimse

hepsi de aynı şeydi aşağı yukarı.



ilk duydum, bir daha duymadım yağmurlar yağmadığını

sonradan çizik çizik oldu neye baktımsa

sevda

bir işe benziyordu tahta tezgahta

kirpikleri anımsatan, çocukların çizdiği güneşleri anımsatan

en çok da ellerin üstündeki kılcal damarları

sözgelimi yontardım, eğip bükerdim bir geceyarısını

ben öyle olağan şeyleri pek sevmem

içkisiz günlerimizi anımsa

bindiğimiz hangi kalyondu ve anlatsana

baş yanı bir köpekbalığının dişlerinden

arkası bir mırıldanma

bakkal çırağına benzer bir şeydi yokuş aşağı inen

içinde yağ paketleri, peynir

maydanozlar görünen

elinde bir sepetle oydu

ve işin en önemli tarafı

sana söylenecek her şey söylenmiş olurdu



boşuna mıydı yoksa nedensiz gülmelerim

bir yandan yüreğim daraldıkça

tam dediğim gibi

bir daha karşılaşmamak

bize özgü bir çoğulluktu.



şimdi bu akşamüstlerini niye sevmiyorum

ne bileyim ben neden

üstelik bir sap menekşe iliştirmiş ağzına

gidip geliyor durmadan

sabahla akşam arasında

deniz ötemde

deniz içimde

hayır hiç yadırgamıyorum yokluğunu

sarılıp gövdesine sımsıkı


bir kadın kendini doğrultabilir isterse..

edip cansever

7 yorum:

Unknown dedi ki...

sabah sabah (05:54) iyi gitti şiir...
sarılıp gövdesine sımsıkı, bir kadın kendin doğurtabilir isterse...

ekrem dedi ki...

günaydın yaz güneşi:)))ne güzel şiir paylaştın bugün...güne bu şiirle başlamak güzeldi...günün yüreğin kadar güzel olsun...

Yazgüneşi dedi ki...

@yaşampınarım.. değil mi ya harika şiir
edip c. zaten vazgeçilmezlerimdendir...

@ekrem, teşekkür ederim.. tamemen haklısın şiir konusunda .. çok güzel :)

nil dedi ki...

harika şiir, güçlü bir kadın; hep küllerinden doğan anka misali..

sevgiyle canım :)

Yazgüneşi dedi ki...

oyyy cansın yahu... hep dediğim ve hep diyeceğim gibi :)

Elif Gizem dedi ki...

"bir daha karşılaşmamak
bize özgü bir çoğulluktu..."
bu sözün üzerine sayfalarca yazılır...
bardak bardak da içilir :)

Yazgüneşi dedi ki...

bir akşam edip cansever gecesi yapalım okuyup okuyup içelim
zom oluruz yemin ederim :)