24 Eylül 2014 Çarşamba

Kitap Meydan Okuması Gün On

10. gün: sana evini yuvanı hatırlatan bir kitap

evim yuvam dendiğinde ana-baba evim de geliyor aklıma, evlendikten sonra büü ile kurduğumuz yuvamız da...

ancak hala içinde yaşadığımızdan şimdiki yuvamız için şu kitap da hatırlatıyor bana demeyi pek anlamlı bulmadım sanki..

ana-baba evimi ise hatırlatan çocukken okuduklarım elbette..

Tow Sawyer
Bir Şeftali Bin Şeftali
Küçük Kara Balık
Fadiş
Küçük Prens
Şimdiki Çocuklar Harika
Denizler Altında Yirmibin Fersah
Aya Yolculuk
İki Yıl Okul Tatili
Arzın Merkezine Seyahat
David Copperfield
Jayne Ayre
Rebecca

....
...
..

daha onlarcası
ama en çok
en en en çok
Mary Poppins / P.L. Travers

Okur okur okur ne hayaller kurardım.. başucumda durudu kitap, uyumadan önce rastgele açar okur öyle yatardım...
duygusal bir bağım vardı kitapla..
ne yazık ki kayıp..

ne oldu nereye gitti kim aldı hiç bilmiyorum
oysa çocukluk kitaplarımı saklamıştı annem..
turuncu ciltli bir kitaptı üzerindeki kağıt kapak kaybolmuştu. Eskiden öyle çocuk kitapları vardı ciltli ve üzerien geçirilmiş renkli resimli kağıt kapaklı
hatta milliyet çocuk serileri vardı minik boyda mavi ciltli
benim mary poppinsim başka bir yayınevinin kitabıydı...
kybolması çok üzücü..
şimdi ne zaman aklıma düşse o kitap çocukluğum da düşer aklıma.. ana-bab yuvam da.. gece beraber uyuduğum kırmızı peluş kedim bile hatta....

ekleyecek fotoğrafım yok kitaba dair. İnternetten bulup rastgele bir kapağı da paylaşmak istemedim
O yüzden kendimce yaptığım "Mış Gibi" otoportre fotoğraf serisinden
"Mary Poppins-miş Gibi" isimli fotoğrafı paylaşıyorum...

Uçtu Uçtu Mary Poppins uçtu.....


f.: Otoportre Ocak 2014-ankara

2 yorum:

4ncü Ev dedi ki...

Otoportreniz çok hoş olmuş! :) Mary Poppins'in Julie Andrews'un oynadığı filmini izledim ama maalesef kitabını okumadım. Kitap filmden daha etkileyicidir mutlaka. Bana çocukluğumdaki yuvamı hatırlatan kitaplar Robin Hood ve Küçük Prenses'tir. İkisinin de hikayesi, özellikle Küçük Prenses'te Sara'nın başına gelenler, beni çok etkilemiştir.

Yazgüneşi dedi ki...

Çok teşekkürler :)
çocuklukta okunanlar hep çok etkiliyor belki de...