26 Eylül 2014 Cuma

Kitap Meydan Okuması: Gün Oniki

12. gün: Hem sevip hem nefret ettiğiniz kitap (lar)

Marcel Proust- Kayıp Zamanın İzinde

Yazdım diye zannetmeyin ki okudum bitti..
Nerdeeee daha serinin ikinci kitabı olan Çiçek Açmış Genç Kızların Gölgesinde yeni tamamlandı.. Proust 17 senede yazmış kitabı, ben de 17 senede okuyacak gibiyim..

Neden nefret ediyorum...?
Nefret ediyorum çünkü çok ağır ve ağdalı bir dille uzatıla uzatıla yazılmış... Yazıldığı yılların sosyal hayatının ıcığına cıcığına kadar anlatılmış... Çok basit ve sıradan bir tiyatro oyununda bir prensesle 2 saniye göz göze gelme mevzuu hikaye edilecek diye onlarca sayfa döktürülmüş mesela..

Neden seviyorum...?
Çünkü tüm bu ayrıntıların arasında öylesi cümleler var ki, altını çizdikten sonra dönüp dönüp dönüp yeniden okuyasım okudukça okuyasım geliyor.. Hayata, insanlığa, insan psikolojisine dair öylesi betimlemeler ki.... Vay canına demekten kendimi alamıyorum
ve işte bu detayları kaçırmamak için pür dikkat okuyorum...

Bir anda okuyup bitiremiyor biraz okuyup kenara koyuyor bazen aylarca elime almıyorum...
Ama klasikleri klasik yapan da bu özellikleri ki bence, elime aldığım anda geçmişte olanları bir cümle ile anımsıyorum, bu neydi yaa diye geri dönüp göz atmak ihtiyacı hissetmiyorum...

Seri toplam 7 kitap, bende Yapı Kredi Yayınlarının 2 cilt halinde bastığı şekli var.. Daha 2 kitap bitti önümde 5 tane daha var
ama eninde sonunda bitireceğim..
nefret ede ede
Seve seve
bitireceğim....

kaç yıl sürer daha bilmiyorum
umursamıyorum...
eeee kolay mı....
Kayıp zamanın izini sürüyorum..
belki bir gün bulurum..

Proust yazarken bitiremeden ölmekten korkarmış.. ölmemiş
ben de bazen bitiremeden ölür müyüm ki diyorum.. sonra da
nck diyorum
o bitmeden
ben ölmem :)


1 yorum:

Zihnin Arka Sokakları dedi ki...

O kadar çok istiyorum ki Proust okumak.. Ama gözüm yemiyor bu hacimli seriyi :(