17 Eylül 2014 Çarşamba

Kitap Meydan Okuması - Gün Üç

3. Gün: En sevdiğin Kitap Serisi..

Bu meydan okumada sorular çok kazık ama ..
İnsan ne seçeceğini bilemiyor ki...
Bir çok "en sevdiği" olunca haliyle...

İlk Yaşar Kemal'in Bir Ada Hikayesi Serisi düştü aklıma
sonra tapır tapır döküldü sevdiğim etkilendiğim seriler aklıma..
ama dedim ki madem ilk pattadanak Yaşar Kemal'i andım
o zaman onu yazayım..

Mübadeleyi anlatan bir seri bu..
Bir Ada'da geçiyor olması etkileyici
Okurken hep Kaleköy (Simena) geldi gözümün önüne..
Yaşar Kemal'in anlattığı ada hiç olmamış.. ama onun bahsettiği yere tam da bahsettiği gibi bir ada konduruvermek istiyor insan..
o kadar içine çekiyor ki
gitmek görmek istiyor insan...


-Fırat Suyu Kan Akıyor Baksana

"Denizin dostluğu da hiç başka bir dostluğa benzemez. Eninde de sonunda da mutlu bir dostluktur. Kıyamete kadar unutulmaz." (Sayfa: 84)-

-Karıncanın Su İçtiği

"insan düşleri öldüğü gün ölür" (sayfa: 211)


-Tanyeri Horozları

"Harplere karar verenleri askerlerin arasına sokup, buyurun arkadaşlar diyeceksin, öldürüp öldürüleceksin. İşte o zaman görelim hiç savaş olur mu? Savaşlarda kumandanları da neferlerle birlikte süngü harbine sokacaksın, görün bakalım, işte o zaman görün bakalım savaş sözünü kimse ağzına alabilir mi?" (Sayfa: 100) 


-Çıplak Deniz Çıplak Ada

"Kutsal olan sevgidir, her iyilik, her güzellik bununla birlikte gelir. Çalışarak yaratarak, mutluluk bunlardan sonra gelir." (Sayfa: 224)

6 yorum:

Satır Arası dedi ki...

Benimde çok beğenerek ve ilgiyle okuduğum bir seriydi. Hala akimdadir kitapta olanlar.

Satır Arası dedi ki...

Benimde çok beğenerek ve ilgiyle okuduğum bir seriydi. Hala akimdadir kitapta olanlar.

Yazgüneşi dedi ki...

çook hoş gerçekten...

Zihnin Arka Sokakları dedi ki...

Merhaba :) Kitap meydan okumasına katılmanız çok iyi olmuş. Ne kadar fazla kişi katılırsa o kadar farklı kitaplar keşfetmiş oluyoruz. Güzel bir paylaşım. Tüm kitap önerilerinizi baştan okuyacağım ama özellikle ilk olarak bu kitaplara yorum eklemek istedim. Çünkü iflah olmaz bir Y.Kemal hayranıyım. Ve ne yazık ki Bir Ada Hikayesi serisine henüz başlayamadım. Çınarın o kadar çok kitabı var ki nasıl her birini okuyacağım bilemiyorum ama bu seriyi özellikle okumak istiyorum.

Yazgüneşi dedi ki...

Merhaba :)
evet bence de bu meydan okuma süper oldu.. yeniden teşekkürler
varlığından haberdar olmadığım kitaplar keşfediyorum bu sayede.. harika..

Bu Ada hikayesine başladınız mı bence su gibi akııp gittiğini göreceksiniz.. En azından bana öyle olmuştu :)

Adsız dedi ki...

durgun akardı don