28 Eylül 2014 Pazar

Kitap Meydan Okuması: Gün Ondört

14. gün: Filmi çekilen ve mahvedilen bir kitap

Bir kitap değil bir seriden bahsedeceğim...

Benim için fantastik edebiyatta kült eserlerdir bu seri..

J.R.R. Tolkien--Yüzüklerin Efendisi
-Yüzük Kardeşliği
-İki Kule
-Kralın Dönüşü

Olağanüstüdür, anlatılmaz yaşanır.. Okunurken gerçek hayattan kopulur Orta Dünya'ya geçiş yapılır...
Hal böyle olup da filme dönüştürülmeye kalkışılınca benim için büyük hayalkırıklıklarından biridir...
Öylesine ancak okunursa anlaşılır bir felsefesi var ki... O felsefeyi filme taşımak mümkün olamamıştır benim gözümde... Kitapları okumayanlar için filmler çok başarılı görünür ancak kitapları -bencileyin- sindirerek, yaşayarak, içinde kaybolarak okuyanlar o beyaz perdeye asla aktarılamamış tüm yaşanan, hissedilenler için öfke duyar... Okurken içerisine girip yaşadığı, sonrasında da hep içinde yaşatacağı Orta Dünya'sına tecavüz edilmiş gibi öfkelenir..
Ya da genelleme yapmasam daha iyi
Benim için öyle oldu diyeyim....


En sevdiğiniz seri sorusunda bir anda aklıma gelmemiş olan bu seri belki de o soruya da cevap olmayı hak ediyordu.. bilemiyorum..
Sanki Yüzüklerin Efendisi benim için bir kaç kitaptan fazlası gibidir de ona sebep kitaplar konu olduğunda ilk anda aklıma gelivermiyordur kimbilir?
Kitaptan ötesi derken Yaşam Felsefesi, Hayata Bakış Açısı...
işte ne bileyim .. öyle bir şeyler..

Keşke sadece yazılı kalsaymış... hiç görselleştirmeye teşebbüs edilmeseymiş... ah keşkeymiş keşkeymiş....



Hiç yorum yok: