21 Eylül 2014 Pazar

Kitap Meydan Okuması-Gün Yedi

7. gün: Sana kahkaha attıran bir kitap

Bu soru ile karşılaşınca pek mizah kitabı okumamış olduğumu fark ettim.. Hafızamı biraz yokladım ki.. Aklıma gelen büyük üstat Aziz Nesin oldu..
ve yine çocukluğuma gittim..

"Şimdiki Çocuklar Harika"
isimli kitabındaki sınıfa müfettiş gelmesi öyküsü...

Müfettişin format sorduğu soruları öğretmen çocuklara ezberletir de hani müfettiş gelip de bizim kahramana soruların sırasını değiştirerek soruverir :)
sonra da her şey birbirine girer..

Çocukken bu bölümü ablamla dönüp dönüp defalarca defalarca okuyup karnımız ağrıyana değin gülerdik her defasında ...

Kitabı okusun diye Defne'ye aldım. Benim çocukken okuduğuma ne oldu bilmiyorum. Muhtemelen birisi alıp geri getirmedi :(

Bizim güldüğümüz bölüme -bizim kadar olmasa da- Defne de güldü ...

"--Kaç yaşındasın?
-- 1492 efendim..
...
--İstanbul'u kim fethetti?
--Babam
...

--Senin baban kim?
-- Mimar Sinan
...

--Mimar Sinan ne yaptı?
--İstanbulu fethetti
--Kim?
--Mimar Süleyman
..
--Süleymaniye Camisini kim yaptı öyleyse?
--Sultan Sinan Fatih
....
..."

şeklinde uzayıp giden bir muhabbet..

Çok komik gelirdi küçükken bana.. Şimdi o kadar da komik bulmuyorum elbette ama yine de kitabın adı geçtiğinde çocukluğum geldiğinden aklıma gülümsüyorum :)



Bu kitap meydan okumalarında verdiğim yanıtları düşündüm de genelde çocukluğuma gençkızlığıma dair en çok iz bırakanlar...
O yaşlarda yapılan her şey daha güzel geliyor galiba
Okunan kitaplar da....



1 yorum:

Adsız dedi ki...

e dedimdi ben bunu...

don kişot:))